måndag 26 oktober 2009

Arlanda


Idag var vi och lämnade pappa på Arlanda. Storebror, Elina, Jassi, pappa och jag. Denna gång var det av någon konstig anledning ingen stress eller irritation alls i luften. Vanligtvis brukar pappa vara irriterad, stressad och allmänt grinig när det är dags att resa men idag gick allt som på räls. Han fick t.o.m med sig det där extra bagaget han hade med sig. Två proppade kabinväskor som handbagage? Det funkar bara för pappa. Elina sov, sov och sov - måste vara jobbigt med all uppmärksamhet hon får av morfar, moster och morbror. Det blev iaf god lunch, strosa runt affärer och sen ett snabbt 'hej då' till pappsen. Vi åkte vidare till Gränby C för att shoppa lite inne på Åhléns och jag måste få skriva att jag gjorde jätte fina köp - 4 barnböcker. Det finns så många små barn i släkten nu och det är så kul att köpa saker till dem. Julklappar! Yes, jag har redan börjat. I LOVE CHRISTMAS och längtar som bara den! Kan inte snön komma?

2 kommentarer:

  1. Tammi, det är fortfarande OKTOBER, ok? oktober och inte första advent i november....före det får ingen nämna julen...i och för sig, det går att nämnas men inte julklappar, snälla. Det får mig att tänka på att det kommer att kosta skjortan, blusen och byxorna av mig (som varje jul) och jag vill, fortfarande,njuta av att jag nyss fått lön. Alltså, jag måste förklara...jag vill njuta av att min lön inte behöver strida än mellan mina räkningar och julklapparna.
    Så, skulle vi kunna vänta liiiiite mer med julhysterin??? tackar sååå mycket
    Din tia Ivonne

    SvaraRadera
  2. Men hallå, det är ju därför man ska börja i tid, så att man inte blir pank till julafton...! Det slutar ändå alltid med att jag springer runt i stan och stressar dagen innan julafton. INTE I ÅR!

    SvaraRadera