tisdag 27 oktober 2009

Nytt badrum?


Idag har jag fixat till badrummet på övervåningen. Det är nog det enda rum som inte är i behov av tapetsering eller annan renovering. Det enda som behövdes var att köpa ny inredning. Grått blev färgen och jag gillar resultatet. Enkelt, clean och det doftar gott. Väldigt sakta men säkert börjar huset ta form och vi börjar trivas allt mer. Att det skulle ta en sån tid att få allt tapetserat i huset trodde jag aldrig. Vi har ju ingen att skylla på, vi måste bara få pekfingret ur naveln och sluta gräva! Jag har fortfarande inte bestämt vad det ska bli för färg i vardagsrummet. Kanske får jag inspiration på torsdag då jag kommer få besök från mammaligan. Det har även blivit muffinsbak här hemma. Det var inte lätt med en hängande Elina på byxbenen som grät och skrek för att hon ville upp. Hon är i en sån hemsk mammig period med världens klängigaste separationsångest. Ja - det är påfrestande. Men who cares? Vi hade världens mysigaste gosstund innan läggdags. Hon blir även rädd som fan när män kommer fram till henne och ska vara "gulliga". Skriker rätt ut. Hennes morbröder är nog de enda som lärt sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar