söndag 25 oktober 2009

Vännen Yasmine


Idag fick jag finbesök av vännen Yasmine och hennes lilla son Ibrahim. Vi satt mest och mös inne i köket med varsin kopp te och några muffins. Vännen Yasmine har jag nu kännt i flera år och är en riktigt fin vän. Synd att vi ses så sällan.För ganska snart ett år sedan satt vi i en kvarterslokal och firade att lilla Ibrahim fyllt 1 helt år. Det bjöds på hur mycket mat som helst och vi åt i massor. Att vara gravid och äta bengalisk mat är väl inte det bästa jag gjort, min halsbränna var hemsk! Men det känns som igår, tiden går alldeles för fort. Då för ett år sen var jag gravid, nu är lilltjejen snart 9 månader och står helt själv utan hjälp av något.

Nu på kvällen har jag bakat bröd och brorsorna mina, pappa och brors flickvän var här på besök. Äta nybakat pumpabröd med tonfiskröra eller avocado med tomat... Åh så gott det var!
Imorgon åker pappa till Chile så vi ska förbi Arlanda och luncha för att sen ta ett tårfyllt avsked av pappsen.

1 kommentar:

  1. Halsbränna...ja det kommer jag ihåg som det var igår. Det spelade ingen roll vad jag åt...jag levde på dem där tabletterna mot halsbränna. Sköt om dig vännen.Vi får nog se till att ses oftare. Puss och kram.

    SvaraRadera