tisdag 28 juli 2009

Mera mat



Det har som vanligt blivit mycket käk de senaste dagarna. Grill hos farmor, bortbjudna hem till vänner, lunch och fika på stan m.m. Igår var dock höjdpunkten. Jassi och jag var bjudna hem till Mehrunessa för god mat. Den här tjejen lagar inte så lite mat, inte smakar den dåligt heller. Efter sushibuffé med kusiner, syskon och mor blev det en runda på stan för att gå av sig lite. Några timmar senare satt man på bussen på väg mot Gottsunda. Vilken stadsdel... Av någon konstig anledning kändes det som att magens innehåll vred sig i 360 grader. Hus och skog som fortfarande dyker upp i ens drömmar och mardrömmar. Hus som inte målats om sen 70-talet. Allting är sig likt sen 80-90. Väl framme hade det dukats upp allt möjligt gott och det tog aldrig slut! Efter middagen trodde jag att magen skulle sprängas och jag la mig ner i soffan med Eli för att andas. Inte visste jag att det skulle komma mer... Trots allt lyckades vi trycka ner oss hemmagjord rispudding med kolasås. Tittade mig i spegeln och minnena från graviditeten kom tillbaka. Så där såg jag ut i sjätte månaden. Vackert. Nu var jag gravid med bengalisk mat. Ännu har inte förlossningen varit. Undra om den kommer att vara lika smärtsam, jag råkade av misstag få i mig en het jävla chilifrukt som brände hål i mina kinder, tunga och hals. Svetten rann och näsan med. Undra hur detta kommer att sluta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar