fredag 31 juli 2009

Minnesförlust



Tittade på gamla bilder, känns som om det var 100 år sedan. Har jag varit gravid? Har jag haft ett litet spädbarn hemma, i mina armar? Tiden går fort, fortare går det med en bebis i hemmet. Snart ett halvår gammal med en tand på väg... Kan man stanna tiden och bara få andas? Var nere på stan idag och köpte kläder till lillfisen, hon har ju inte ett enda plagg i stl 80. Nästan. När man shoppa barnkläder med stora magen tänkte man att det var e-v-i-g-h-e-t-e-r tills hon skulle ha stl 74. Därför blev det bara inköpt stl 50-56, högst 62. Nu står jag med nästan inget och 50 lådor fyllda med barnkläder i stl 50-56. 25 av lådorna med helt oanvända bebiskläder. Smart. Spädisar använder ju knappt kläder, ändå ska dom ha mer kläder än Paris Hilton. Eli har en ny garderob nu, MammaTammi är mycket nöjd, inte hennes plånok.
Jag ser bilder på min stora mage där mot slutet. Stackars mig. Om nån hade stuckit mig med en nål hade jag säkert flugit iväg åt alla håll. Jag avundas inte mina kusiner som går där med sina stora magar. Lite mysigt var det. Dags för en till snart kanske. Jag får be Storken komma med bebben denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar