fredag 12 juni 2009

3 Kvällar


3 kvällar i rad har våran fina lilla tjej varit ett litet monster. Skrik och grymtningar, morr och sparkar har det blivit varje gång vi ska försöka få henne att sova. Why? Hon har varit så glad under dagarna och skrattat, lett och pratat. Kvällen har börjat närma sig och hon gnuggar ögonen hårt och länge, kliar sig på huvudet och borrar in huvudet i bröstet. Den vanliga kvällsmassagen med sång och gos - jätte bra! Efter maten bryter helvetet lös. Första kvällen slet jag mig i håret och sparkade i väggen. Andra kvällen gick jag med henne samtidigt som jag sov - en ny grej jag försöker med. Nu idag, skrattade jag och Pirre som småtjejer på ett disco när hon började sitt skrikkalas. Hon fattade ingenting och blev knäpptyst i nån minut, skrek, tyst igen och skrik igen. till slut somnade hon till lite punk och kvällen var åter räddad. Nu stör jag mig istället på det eviga regnet. När fan ska det sluta? När får jag använda klänning och sandaler? Förstår inte vädergudarna att jag kommer att bli pank om det fortsätter så här?! Självklart var jag ju tvungen att åka till Gränby C och IKEA för att shoppa idag. Please let the sun shine tomorrow.

Dagens grej: DOFTLJUS i alla olika dofter köpte jag idag billigt på IKEA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar