onsdag 24 juni 2009

Hallonmousse

Pirre var ganska smart häromdagen. Han laddade ner massa av Michael Jackson's videosar till mig. Gissa vem jag ska sätta framför tv:n med MJ's dvd på? Yes, Eli. Hon ska växa upp med The King Of Pop precis som mamma gjorde.

Idag blev det fika och mera fika. Undra varför jag aldrig ledsnar? Det börjar dock närma sig en liknelse med Fat Bastard och jag vet inte riktigt om jag kan sluta. Det hela började med de eviga mammafikorna. Idag kom jag att tänka på att vi faktiskt kunde sitta och fika för att sen avsluta och gå vidare till nästa fik bara för att fikat därborta är godare. Inte undra på att jag inte går ner i vikt. Tack Gud för att amningen verkar se till så att jag inte rullar fram på gatorna. Vad händer sen när Eli inte vill amma längre? Är det konstigt att amma henne tills hon blir 7 år? Hur ska jag annars komma undan? Idag mötte jag en gammal vän som sa "-ÄT! Ät allt du kan så länge du ammar, njut..." Holy shit, not a good idea.

Idag gjorde Patti hallonmousse till oss. Hon fick aldrig till själva mousset, det blev med som yoghurt. Jag skulle vara snäll och åt upp den ändå. Hon med såklart. sen frågade jag "- Var det för att du använde laktosfri mjölk som den blev så konstig?" Då svarade hon "- Nej jag använde lättmjölken i ditt kylskåp." Jaha, den som gick ut för 2 veckor sen... Oh nooooo.

1 kommentar:

  1. Du vet att den med laktosfri mjölk blev dunderlyckad och supergod.
    I did that freaky dance.

    SvaraRadera