måndag 8 juni 2009

MiniZoo


I våran lilla hydda bodde inte bara våran lilla familj. Det bodde även ett litet zoo där som bestod av grodor, skalbaggar, geckos och andra kryp i alla storlekar. För första gången någonsin brydde jag mig inte om att ha dessa små kryp som inneboende. Varje gång man kom hem och öppnade dörren hörde eller såg man hur de fort sprang iväg och gömde sig i sina hörn. Ibland stack de fram huvudet och tittade på dig med sina små söta ögon.
En natt satt jag på sängen och gosa med lilla Eli och Pirre gick omkring i rummet. Plötsligt flyger han upp på sängen och skriker "-SKORPION!" Wtf, vadå skorpion? "-Det finns inte skorpioner här, skärp dig." Svarade jag. "Vi måste hitta den, tänk om den kryper upp i sängen och biter Eli?!" Vi leta och leta och Pirre tyckte hur han såg den svarta svansen flera ggr. "-Äh, skitsamma, det var nog bara en gecko som du sa." säger han till slut. Vi lägger oss och då börjar JAG att bli nojig, tack för den! Efter någon timme bestämmer jag mig för att hitta skorpionjäveln. Och visst hitta jag den. En mtf babygecko var det. Den lilla svans han hela tiden sett var själva ödlan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar