onsdag 3 juni 2009

ICA Pest

Idag var jag som vanligt och handlade på min ICA. För att inte nämna namn så skriver jag bara att affären ligger mot väst. För några år sedan började jag att kolla kvittot noga efter att jag betalat. Oftast stämde det men ibland var det något som inte stämde; fel pris på en eller flera varor. Ibland går jag tillbaka, ibland inte. Igår var en dag som jag valde att gå tillbaka då det var fel på flera varor. Jag blir skit irriterad! Istället för att korven som jag köpte skulle gå in som 10 kr/st gick den in för 22,90 kr/st. Jag köpte 4 paket. En annan vara skulle också gå in för 10 kr men gick in för 18,90 kr. När jag irriterat påpekar misstagen för kassörskan ger hon mig ursäkten; "- Han som har hand om rabatterna tar alltid bort dom på måndagarna. Jag vet inte vad han håller på med..."
Om det är onsdag, varför in i helvete tar han bort rabatterna från systemet och lägger inte tillbaka dom? Jo, för att han vill blåsa kunderna som han säkert oftast lyckas med. Så något av det här tänkte jag göra;

1. Skita i deras brevlåda.

2. Ställa mig utanför ingången med ett plakat och skrika "Mer rabatt åt folket!".

3. Spruta bröstmjölk i ögat på rabattsnubben.

Vad tycker ni?

Dagens grej: KVITTO

3 kommentarer:

  1. Lätt spruta bröstbjölk i ögat! tihi!

    SvaraRadera
  2. fråga nästa gång om de inte har "25:an" på prisfel. De flesta ica-butiker har att om kunden har fått betala fel pris så får man 25 kr som tack för hjälpen att man påpekar det och hjälper butiken att hitta prisfelen i deras datasystem. Har jobbat som "rabattsnubbe" och kan bara tycka synd om honom... på många sätt...

    SvaraRadera
  3. gör en kaka i el mailboxo

    SvaraRadera