söndag 21 juni 2009

Midsommar


Söndag och midsommarhelgen är över. Absolut en lyckad och mysig svensk midsommar ute i Öregrund med familjen. Eli var på sitt bästa humör som vanligt och charmade varenda själ som mötte henne. Det blev sill och potatis, grillat kött, sallad, västerbottenpaj och som avslutning; jordgubbar med glass och grädde. Är det inte för härligt? Lördagen gav underbar sol så mys med familj med glass i våffla var bara pricken över i:et.

Tillbaka hemma och firade Evelina, Vicki och Mange med en fantastisk pastel de papas. Grattis Marri, ännu en gång lyckades du med one deliiicious (ska uttalas a'la nacho Libre) plate. För en gångs skull skämdes jag inte för att det såg ut som om jag hade små kattungar under armarna för att jag märkte att det visst goes in the family... Ja, ja, jag är en småbarnsmamma, jag hinner fan inte med allt! Så jag gick stolt(?!) och visade mina små kattungar och frågade folk om dom ville klappa dem men ingen verkade vara intresserad, how come? Vi bestämde dock att kattungarna ska avlivas tillsammans kissemurran och de andra pälsdjur som verkar växa lite överallt på oss. Värst var det när jag var höggravid men samtidigt så var jag så fet så man såg inget. Eller rättare sagt; jag såg inget.

Idag har jag varit duktig och arbetat med trädgården i det nya huset. Inte det lättaste med en 4 månaders bebis ska jag dock säga. Men det börjar i alla fall likna något och jag längtar tills utemöblerna kommer på plats, då jävlars blir det BBQ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar