tisdag 2 juni 2009

Minigris


Exakt 5 månader efter min födelsedag fick jag en för sen present. Den kom egentligen precis i tid. Jag fick min egna lilla minigris! En rosa liten gris som är rund och go och kan lukta lite illa ibland. Faktiskt varje dag. Jag måste tvätta den varje dag bakom öronen, mellan vecken, tårna och alla hakor den har. Det jag inte visste var att minigrisen verkligen luktar illa. Alltså verkligen luktar illa. Det luktar gammal ost ungefär. Det kan nog bero på att den glufsar i sig all mat så att det rinner åt alla håll och fastnar under hakorna tillsammans med all annan smuts. Tur är att jag jämt håller koll på minigrisen annars så skulle den äta upp allt den fick tag på. 95% av tiden är minigrisen mätt och glad. 5% av tiden är den trött och ledsen och grymtar något förfärligt. Alla tycker att minigrisen är söt och alla vill klappa och bära den. Så frågar dom; "-Vad heter den?"
Den heter ELINA och är det bästa som hänt mig!

Dagens grej: ARMBANDSUR

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar