tisdag 9 juni 2009

Nya liv


Graviditet hit, graviditet dit... Klanen Palestro blir allt större. När jag ser de stora magarna får det mig att tänka på min egna graviditet. Nej; jag gick inte på rosa moln med rosiga kinder och ett leende på läpparna hela graviditeten. Jag mådde pest från vecka 8 till vecka 40 ungefär. Morgonstund har guld i mun? Nej inte min, mera lik en spya skulle jag nog säga. Det var illamående med kräkningar varje dag och när illamåendet gick över i vecka 32 började den hemska halsbrännan... Käkade piller och tabletter som smågodis. Wuäck, än idag känner jag smaken av skiten. Alla graviditeter är olika, hoppas att min nästa kommer att vara det. Fast det var ju ganska underbart att bara äta, äta och äta. Det gör jag nu med iofs. Men vad ska jag skylla på nu? Jag skulle börja mitt nya nyttiga liv, enda tills jag fick en kasse rabarber av Pirres moster Ulla. Vad innebär det? Jo, rabarberpaj med glass i stora lass.

Dagens grej: BAKFORMAR måste man ha i sitt hem.

1 kommentar:

  1. tycker faktisgt inte heller att graviditeten är "all that".. =/ (fast det vågar man ju knappt säga högt...)

    SvaraRadera